© 2018 B.BLOOM | Den Haag, Eindhoven & Gent | Onze voorwaarden

August 14, 2019

Please reload

Recent Posts

PLUK is online

August 14, 2019

1/10
Please reload

Featured Posts

Ga jij adverteren op Pinterest?

March 11, 2019

 

Heb je er al eens bij stil gestaan hoeveel gebruikers social media platform Pinterest heeft? En al eens overwogen om het kanaal in te zetten voor jouw onderneming? Hieronder een aantal redenen waarom je dat zeker zou moeten doen. 

 

Pinnen

 

Je kent het misschien wel: je bent bezig met de (her)inrichting van je huis en weet niet meteen waar te beginnen. Welke kleuren en stijlen passen bij elkaar, wat is een mooie combinatie van meubels of materialen? Of stel, je wil zometeen als het mooie weer aanbreekt je tuin gaan voorzien van planten of bijvoorbeeld een moestuin zaaien. Hoe doe je dat, en hoe ziet dat eruit? Zo zijn er nog veel meer situaties te bedenken waarbij je op zoek wil naar visuele inspiratie. Al snel kom je dan uit bij Pinterest. Je stuit op een mooie afbeelding en 'pint' hem op je eigen bord, zodat je het later kunt terugzoeken, óf je volgt direct de url van de afbeelding en komt uit bij een blog of website waar je meer informatie kan vinden. Een prachtige bron van informatie! 

 

Pinterest is booming

 

Het platform dat bekend is vanwege de 'plaatjes', ook wel een 'online prikbord' genoemd, is het afgelopen jaar gegroeid van 3 miljoen naar 3,5 miljoen gebruikers. Het feit dat Pinterest onderweg is om naar de beurs te gaan toont ook aan dat het platform niet meer weg te denken is uit het social media landschap. 

 

Pinterest draagt bij aan je SEO

 

Google volgt en indexeert je Pinterest pins. Niet alleen de beschrijving, maar ook de alt titel van de afbeelding. Elke keer dat een pin van jou gerepind wordt, dan levert dat ook een individuele verwijzingen naar jouw website op. Jouw website wordt zo dus onder veel meer gebruikers getoond. Gratis! Hoe je dat dan precies moet doen? In de blog van OrangeDotCom lees je tips. Die varieren van het toevoegen van goede tekst en zoekwoorden in de titel, de bestandsnaam en de beschrijving. Nog meer tips over hoe je hogere Google ranking krijgt door Pinterest in te zetten vind je ook op Kimgarst.com en Business2comunity.com.

 

Kijken, kijken, kopen

 

Pinterest is zoals gezegd een online prikbord. Het is helemaal gericht op visuele content. En dat is tevens ook de kracht ervan. Een afbeelding zegt namelijk vaak meer dan duizend woorden. Als je ervoor zorgt dat jouw pins goed vindbaar zijn (door bovenstaande tips te gebruiken), en je beeld overtuigend is en voorzien van de juiste url, dan kan het bijdragen aan je sales.  

 

Nieuw: adverteren op Pinterest

 

Deze week werd bekend dat Pinterest er nu ook als advertentieplatform is. Met meer dan 3,5 miljoen gebruikers in Nederland biedt dat perspectief voor adverteerders! Grote bedrijven zoals IKEA, Karwei en Scotch & Soda hebben de advertentiemogelijkheid al getest. Wat denk jij? Ga jij adverteren op Pinterest?      

 

 

 

 

 

Share on Facebook
Share on Twitter
Please reload

Follow Us
Please reload

Search By Tags