© 2018 B.BLOOM | Den Haag, Eindhoven & Gent | Onze voorwaarden

August 14, 2019

Please reload

Recent Posts

PLUK is online

August 14, 2019

1/10
Please reload

Featured Posts

Instagram als community building tool

July 7, 2017

 

 

Suzanne is de drijvende kracht achter achter de Instagram campagnes die B.Bloom voor haar klanten aanbiedt. We vroegen haar om tips en tricks.

 

Een takeover. Waarom?

 

'Sinds vorige week neemt elke week een andere startup het Instagram account over van één van de klanten van B.Bloom. Elke dag van die week deelt de startup een activiteit of resultaat van hun werk. Dat geeft niet alleen de community een beeld van wat Impact making is en hoe dat eruit ziet, het geeft ook de fans een kijkje in de keuken van de startup en draagt bij aan de betrokkenheid bij het onderwerp van de community.' 

 

Hoe doe je dat?

 

'Eerst bepalen we een 'outline' van hoe de week eruit zal zien, welke onderwerpen aan bod komen en hoe deze aansluiten bij de strategie. Vervolgens maken we een briefing met daarin een storyboard met voorbeelden van bijpassende beelden. De startups sturen vervolgens dagelijks foto's door via Whatsapp, en ik maak daar met Photoshop een beeld van dat past in de beeldlijn van het Instagram account. Ik heb mijn eigen setje filters gemaakt in Photoshop om zo wekelijks een samenhangende stijl neer te zetten. Op die manier creëren we een heel toegankelijke manier van storytelling en tegelijk zorgen we voor een eenduidige beeldlijn op het Instagram account.'

 

Leuk? 

 

'Ja, superleuk! Het contact met de startups is gaaf. Ik krijg een beeld van de manier waarop ze werken en zie hoe flexibel ze zijn en zoveel mogelijk opportunities aangrijpen. Ook kan ik een steentje bijdragen aan hun business door ze te sturen op content en hun beelden een beetje te verbeteren. Een heel mooi proces. Het is ook gaaf om te zien dat ondanks de diversiteit van topics en activiteiten, we toch een continue stijl aan het bouwen zijn die professionaliteit uitstraalt. Heel mooi om dat in foto's terug te zien. Dat inspireert de community van, in dit geval, impact makers, ook weer.'

 

Win-win dus? 

 

'Ja, hiermee bouwen we aan de community op het social media account, maar ook achter de schermen, door te helpen met beeld. Annelies van HaagseZwam, de eerste 'takeover' startup, gaf zelf aan: "Het is echt een leerzame ervaring geweest, met een mooie learning curve. Ik heb het ervaren als een social media bootcamp"'

 

Echt jouw ding?

 

'JA! Instagram is op mijn lijf geschreven. Ik werk graag met beeld. En help graag anderen om beeld goed te gebruiken en te verbeteren. Omdat we telkens een week samenwerken met één onderwerp/startup, is het ook een heel afgebakende opdracht. Zo werk ik graag.' 

 

Jouw inspiratiebron?

 

'De Dutch Design Week liet al zien dat je een heel mooi verhaal kan bouwen door  anderen aan het woord te laten. Niet alleen in stijl is de DDW een inspiratiebron, ook als community van designers. Super.'   

 

Meer weten over hoe je Instagram inzet voor je community? Mail suzanne@b-bloom.nl 

 

Annelies Goedbloed (@haagsezwam) beet deze zomer het spits af in de allereerste Instagram takeover van @impactcity 

 

 

   

Share on Facebook
Share on Twitter
Please reload

Follow Us
Please reload

Search By Tags